فرصت کارآموزی
20 تیر 1403 اطلاعیه و اخبار بدون دیدگاه

کارآموزی شبکه در شرکت هیوا شبکه

فرصت کارآموزی شبکه در هیواشبکه : مجموعه هیواشبکه (شرکت هیوانوآوران داده گستر و آموزشگاه هیواشبکه) با سال‌ها تجربه و تخصص در زمینه شبکه‌های کامپیوتری، افتخار دارد به عنوان یک پل ارتباطی میان کارآموزان جوان و شرکت‌های معتبر، فرصت‌های کارآموزی در حوزه مهندسی شبکه را فراهم کند. شرکت‌ها بسیاری هستند که به دنبال جذب نیروی تازه‌نفس و باانگیزه هستند تا به تیم‌های فنی خود افزوده و به آن‌ها دانش و تجربه محیط کاری را بیاموزند. در این راستا، هیوا شبکه فرصت ساختن پایه علمی لازم و فرصت کسب تجربه را در اختیار شما قرار می‌دهد.

آموزشگاه هیواشبکه : آموزشگاه هیوا شبکه با مجوز آموزش از سازمان فنی‌وحرفه‌ای و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مرکز راهبردی افتا، بر اساس استانداردهای علمی روز و همچنین ارائه پکیج ویژه بازار کار میتواند کارآموزان را برای کار کردن در یک محیط تخصصی آماده نماید.

شرکت هیوانوآوران داده گستر: مجری پروژه‌های امن‌سازی زیر ساخت‌های حیاتی، سامانه و سرویس‌ها، راه‌اندازی اتاق سرور استاندارد و پیاده‌سازی سرویس‌های امنیتی، با انتقال تجربه‌ فنی به کارآموزان شرایط مناسبی را برای این هدف که آمادگی لازم برای کار کردن در محیط تخصصی فراهم آید را مهیا می‌کند.

با وجود این دو مزیت کارآموزی در هیوا شبکه می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای شما عزیزان باشد.

مهندسی شبکه: مسیر حرفه‌ای جذاب و پرچالش

مهندسی شبکه یکی از حوزه‌های پرتقاضا و چالش‌برانگیز در دنیای فناوری اطلاعات است. این شغل شامل طراحی، پیاده‌سازی، مدیریت و نگه‌داری شبکه‌های کامپیوتری است. مهندسان شبکه مسئولیت‌های متنوعی دارند که از جمله میتوان به طراحی و استاندارد سازی اتاق سرور، پیکربندی تجهیزات شبکه گرفته تا مانیتورینگ و رفع اشکالات و .. اشاره کرد. به دلیل اهمیت بالای شبکه‌های کامپیوتری در عملکرد صحیح سازمان‌ها، مهندسان شبکه، نقش بسیار حیاتی و کلیدی در تیم‌های فنی ایفا می‌کنند.

در حال حاضر پتانسیل فراوانی در سرمایه‌گذاری و ایجاد شغل در این حوزه وجود دارد اما بزرگترین ضعف حال حاضر «نبود تخصص است». البته باید اذعان داشت که هر ساله دانشجویان زیادی در رشته مهندسی کامپیوتر فارغ‌التحصیل می‌شوند اما سطح دانش گروهی از این دانش‌آموختگان هرگز از مبانی کامپیوتر و ICDL فراتر نرفته و با سختی‌های زیادی در پیدا کردن شغل مناسب مواجه خواهند شد.

این نکته هم شایان ذکر است که گذراندن دوره‌های تخصصی بدون برنامه‌ریزی صحیح و نیازسنجی مناسب، دقیقا به همان مسیری منتهی می‌شود که پیشتر ذکر شد.

پرسنل شرکت هیوا شبکه از سال ۸۵ وارد عرصه IT شدند و فعالیت خود را به‌صورت تخصصی در دنیای گسترده شبکه‌های کامپیوتری متمرکز کردند. گروه هیوا که در بعد آموزشی و اجرای پروژه‌های شبکه نقشی پیشرو ایفا کرده است، با متد آموزشی مبتنی بر دانش همراه با انجام سناریو‌های عملی، در آماده‌سازی نیرو‌های متخصص گامی موثر برداشته است. هم‌اکنون بسیاری از کارشناسان IT و همینطور مهندسان شبکه شرکت‌های معتبر گیلان، از دانش‌آموختگان گروه آموزشی هیوا هستند.

از سابقه آموزشی هیوا شبکه می‌توان به آموزش دوره‌های تخصصی شبکه و امنیت به اداره کل اقتصاد و دارایی، اداره کل راه و شهرسازی ، اداره کل تامین اجتماعی واحد درمان، اداره کل بنادر و دریانوردی، اداره کل آٖموزش و پرورش، اداره کل صنعت، معدن تجارت و مجتمع دخانیات استان گیلان ، دوره امنیت شبکه با حضور کارشناسان و مدیریت فناوری دستگاه‌های اجرایی توسط مرکز راهبردی افتا و … اشاره کرد.

همچنین شرکت هیوانوآوران داده‌گستر، مجری پروژه‌های امن‌سازی زیرساخت‌های حیاتی، استاندارد‌سازی اتاق سرور، راه‌اندازی سرویس‌های مختلف، مجازی‌سازی، پیکربندی سرور HPE و … در ادارات استان گیلان که از جمله آن می‌توان به اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل اقتصاد و دارایی، اداره کل آموزش و پرورش، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اداره کل ثبت احوال ، اداره کل صنعت معدن تجارت، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، شهرداری بندر انزلی، مجتمع دخانیات استان گیلان و … اشاره کرد.

کارآموزی در هیوا شبکه

بر همین اساس و بنا بر درخواست‌های مکرر شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف، طرحی را معرفی می‌کنیم. عنوان این طرح آیین کار است که طی یک دوره کارآموزی، دانش تجربی همراه با علم را در اختیار دانش‌آموختگان کامپیوتر و علاقه‌مندان به شبکه قرار می‌دهیم. مقصود از ایجاد طرح آیین کار، یادگیری اصول و آیین کسب‌و‌کار در زمینه شبکه و اخلاق و رفتار کاری و یادگیری ساختار کاری می‌باشد.

این دوره کارآموزی، از سایر دوره‌های شبکه که در مجموعه هیوا شبکه برگزار می‌شود، جدا می‌باشد. کارآموزی در سطوح مختلفی تعریف شده است. همانطور که قبلا اشاره شد برای جذب در بازار کار تنها دانش تئوریک کافی نیست و دانش فنی نیز ضرورت دارد. اما باز هم دانش فنی به تنهایی کافی نیست. دانش تعامل با مشتری، رفتار سازمانی، نحوه برنامه‌ریزی و ساختاربندی کار، اصول گزارش‌نویسی، اصول پشتیبانی و غیره، همگی تکنیک‌هایی است که در این دوره به آن پرداخته می‌شود.

بر اساس ارزیابی که شرکت از کارآموزان به عمل می‌آورد و بسته به سطح و نیاز کارآموز، دوره کارآموزی هیوا را در ۳ سطح متفاوت طرح‌ریزی کرده‌ایم که در شرح آن به‌صورت زیر است:

کارآموزی سطح ۳: کارشناس شبکه

  • مهارت هایی که کارآموز در این سطح کسب خواهد کرد:
  • آشنایی با اصول اولیه ساختار کاری اداری و شرکتی
  • شناخت چارچوب کاری
  • نحوه تعامل با کارفرما، پرسنل و همکاران
  • آشنایی با شبکه و راه‌اندازی و پشتیبانی شبکه، اینترنت، مدیریت سایت‌های ادارات، مراکز دانشگاهی و غیره.
  • یادگیری اصول و نحوه گزارش‌نویسی

جمع‌بندی

با گذراندن دوره سطح ۳، کارآموز می تواند به‌عنوان پشتیبان سایت دانشگاه، بیمارستان، آزمایشگاه، مراکز تحقیقاتی، شرکت‌ها، مرکز کامپیوتر کارخانه‌های صنعتی و ISPها، مشغول به کار شود.

در پایان، گواهینامه دوره کارآموزی فنی از طرف شرکت هیوا به کارآموز اعطا می‌شود.

کارآموزی سطح ۲: پیاده سازی سرویسها و مدیریت سرورها

مهارت‌هایی که کارآموز در این سطح کسب خواهد کرد:

  • کسب مهارت‌های کارآموزی سطح ۳
  • شرکت در کارگاه‌های آموزشی تخصصی مدیریت سرورهای مختلف ازجمله AD، DNS، DHCP، WDS، Terminal، FTP و به‌طور کلی راه‌اندازی سرویس‌های مختلف پرکاربرد در ادارات و سازمان‌ها.

با گذراندن سطح ۲، کارآموز می‌تواند به‌عنوان کارشناس IT در اداره، بانک و مراکز بزرگ اداری مشغول به کار شود که توانایی راه اندازی و پیکربندی سرورها را نیز دارد.

کارآموزی سطح ۱: Enterprise

مهارت‌هایی که کارآموز در این سطح کسب خواهد کرد:

  • کسب مهارت‌های کارآموزی سطح ۲
  • گذراندن دوره‌های تخصصی مجازی‌سازی (امنیت شبکه و مجازی‌سازی)
  • طراحی ساختار شبکه بسته به سناریو‌های مختلف کاری و ارائه راه‌حل‌های مناسب
  • پیاده‌سازی طرح و راه‌اندازی سرورهای مختلف، خطایابی و رفع اشکالات شبکه (استانداردسازی)
  • پیکربندی سرورهای HP
  • اصول طراحی یک اتاق سرور استاندارد
  • مباحث امنیت و طراحی یک معماری امن برای شبکه

در این سطح کارآموز مهارت‌های کافی را برای کار در دنیای حرفه‌ای فرا می‌گیرد و در صورتی که کارآموز بتواند تمامی معیارها و ملاک‌های سنجش ما را کسب کند می‌تواند در شرکت هیوا مشغول به کار شود.

شرایط و الزامات کارآموزی

ما در هیوا شبکه به دنبال کارآموزانی هستیم که نه تنها دانش پایه‌ای در زمینه شبکه داشته باشند، علاقه و انگیزه یادگیری و پیشرفت را دارا باشند. شرایط لازم برای کارآموزی در این حوزه به شرح زیر است:

محل سکونت: متقاضیان باید ساکن گیلان باشند تا بتوانند به‌صورت حضوری و مداوم در دوره کارآموزی خود در هیوا شبکه شرکت کنند.

دانش و دوره‌های مرتبط: گذراندن دوره‌های آموزشی مرتبط با شبکه‌های کامپیوتری، مانند Network+، MCSA یا CCNA یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. دوره Network+ که حداقل سطح دانش مورد نیاز برای شرکت در این کارآموزی است، پایه‌های اساسی شبکه را پوشش می‌دهد و کارآموز را برای ورود به این حوزه آماده می‌کند.

علاقه و انگیزه: علاقه‌مندی به شبکه و فناوری اطلاعات رکن بسیار مهم در پیشرفت در این حوزه است. ما در هیوا شبکه به شما کمک خواهیم کرد تا انگیزه خود را در مسیر درستی به‌کار ببرید و قدم‌های اولیه را با موفقیت بردارید.

چکونه درخواست خود را ارسال کنید؟

برای ارسال درخواست کارآموزی، لطفا رزومه خود را به آدرس ایمیل info@hiva-network.com ارسال کنید. در رزومه خود، به طور دقیق به دوره‌های آموشی که گذرانده‌اید، پروژه‌های مرتبط و میزان علاقه خود در زمینه شبکه اشاره کنید. تیم ما پس از بررسی درخواست‌ها، با متقاضیان واجد شرایط تماس خواهد گرفت.

هیوا شبکه با افتخار به عنوان معرف کارآموزان به شرکت‌های معتبر، سعی در ارتقای دانش و تجربه نیروهای جوان دارد. اگر به مهندسی شبکه علاقه‌مندید و تمایل دارید در این حوزه فعالیت کنید، فرصت‌های کارآموزی هیوا شبکه را از دست ندهید. ما منتظر همکاری با شما هستیم تا با هم به‌سوی آینده‌ای روشن و موفق گام برداریم.

در هیواشبکه میتوانید دوره های تخصصی شبکه و امنیت را  به صورت حضوری یا مجازی شرکت کنید.

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

هیواشبکه

خدمات ما در مجموعه هیواشبکه شامل :

شرکت فنی و مهندسی هیوانوآوران داده گستر : مجری طراحی ، پیاده سازی ، پشتیبانی پروژه های شبکه و امنیت در استان گیلان – رشت و شهرها و استانهای همجوار
آموزشگاه تخصصی هیواشبکه : برگزار کننده دوره های تخصصی شبکه و امنیت ، پیکربندی سرور HP ، مجازی سازی ، MCSA 2016 ، نتورک و … به صورت حضوری با مجوز از سازمان فنی و حرفه ای و آموزش کارکنان دولت در رشت ، استان گیلان و به صورت مجازی در سراسر کشور